Sensehub support
1. Lokalt Sverige kl.7-15: Magnus 0709305799
Om inget svar, ring Norge nedan.


2. Regionalt Norge: +47 62 49 77 00
Vid större helger, använd alternativ 3.


3. Europa (email på engelska)     techcenter@msd.com

    Uppge FARM-ID, EU1234567

    eller tel:  +390251686272, tala engelska.

Endast för tekninker.

Only for technicians.                                

                                       

Advanced IP Scanner


PingTest (net connection watchdog)


f1pack_7.3.0.207 (658 MB)


WireShark 64 bit


Empty DB v. 6.1


Test internet speed with bredbandskollen.se


----------------------------------------------------------------------------

Om du inte hittar din Sensehub i nätverket fast den inte har ändrats.

Prova detta.

I strömförsörjningen (PoE):

Kontrollera att strömförsörjningen ser ut som på bilden.

Grön lampa betyder att den har kontakt med nätverket.

För att återställa IP adressen, håll inne resetknappen tills mittenlampan börjar blinka eller 10 sekunder har gått.


Om Sensehuben fortfarande inte hittas, gör routern strömlös i 5 sekunder. Gör reset på controllern igen.


Om problemet kvarstår, ta ut och sätt tillbaka nätverkssladden i routern, sedan routerporten i strömförsörjningen och sist controllerporten.


Efter controllerporten har blivit inkopplad igen, kan det ta upp till 10 min innan du kan försöka logga in.